poniedziałek, 26 września 2022
ING logo

ING Bank Śląski zajął pierwsze miejsce w kategorii Rozwiązania dla Bezpieczeństwa i Infrastruktury w Plebiscycie BITy 2021 za weryfikację behawioralną w systemie bankowości internetowej i mobilnej – Moje ING. Twórcą silnika i mechanizmu logicznego tego rozwiązania jest firma Digital Fingerprints S.A.

W ING zwracamy szczególną uwagę na doskonalenie cyfrowych procesów operacyjnych oraz walkę z cyberprzestępczością. Jako jeden z pierwszych banków udostępniliśmy weryfikację behawioralną w bankowości internetowej w wersji przeglądarkowej oraz jako pierwszy bank w Polsce w aplikacji mobilnej. Jest nam niezmiernie miło, że rozwiązanie, które wykorzystujemy w Moim ING zostało docenione  – komentuje Sławomir Soszyński, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.

W ING dbamy o ochronę finansów naszych klientów i stale rozwijamy mechanizmy wspierające bezpieczne bankowanie. Weryfikacja behawioralna pozwala przeciwdziałać podszywaniu się osób trzecich pod użytkowników Mojego ING. Dzięki jej zastosowaniu dostęp do bankowości internetowej oraz wykonywane transakcje są w dodatkowy sposób zabezpieczone. Serdecznie dziękujemy za zaufanie oraz głosy oddane na nasze rozwiązanie – dodaje Marcin Giżycki, wiceprezes zarządu ING Banku Śląskiego.

Weryfikacja behawioralna to usługa, która polega na analizie sposobu korzystania z komputera lub smartfona przez klientów systemu bankowości internetowej i mobilnej – czyli Moje ING. Analizuje ona, w czasie rzeczywistym, interakcje użytkownika z urządzeniem, takie jak: używanie klawiatury, myszy, sposób trzymania smartfona w dłoni czy poruszanie palcem po ekranie dotykowym – łącznie badanych jest kilkanaście różnych cech. W trakcie korzystania z aplikacji przez użytkownika, który wyraził zgodę na analizę, tworzony jest jego profil behawioralny.

Stosując weryfikację behawioralną bank nie sprawdza co robi dany użytkownik, ale w jaki sposób to robi. Nie bada więc tego co użytkownik wpisuje na klawiaturze, lecz na przykład w jakich odstępach czasu i na jak długo przyciska klawisze. Zastosowane zostały przy tym algorytmy AI, które stale uczą się cech użytkownika i na bieżąco, podczas sesji klienta w aplikacji, uaktualniają profil behawioralny i weryfikują aktualne zachowanie z zapisanym profilem. Dzięki temu, zwiększa się prawdopodobieństwo wykrycia, że pod klienta próbuje podszyć się cyberprzestępca.

Plebiscyt BITy 2021 został przeprowadzony przez portal BrandsIT.

źródłó: Bank ING

Dodaj komentarz