piątek, 19 kwietnia 2024
PKO Bank Polski top marka

PKO Bank Polski wygrał w 14. edycji rankingu Top Marka magazynu „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów w kategorii Banki. Otrzymał także dodatkowe wyróżnienie dla Marki Marek, zajmując pierwsze miejsce w zestawieniu generalnym obejmującym 500 marek z 50 branż obecnych na polskim rynku! Siłę medialną marki PKO Banku Polskiego oszacowano na 9 023 377 punktów.

– PKO Bank Polski od lat niezmiennie pozostaje najsilniejszym medialnie brandem w branży bankowej. Transparentna, spójna i wielokanałowa komunikacja z otoczeniem wpływa na jakość relacji banku z rynkiem, co pokazuje najnowszy raport Top Marka. Siłą naszej marki jest również  profesjonalizm praktyk z zakresu public relations, skuteczne metody działania uwzględniające specyfikę prasy, portali internetowych i social media. Takie kompleksowe podejście wzmacnia pozytywny wizerunek PKO Banku Polskiego, znacząco oddziałując na rynek. Cieszymy się, że nasze działania są doceniane nie tylko przez klientów, ale również ekspertów branży

– mówi Robert Kudelski, dyrektor Departamentu Komunikacji Korporacyjnej PKO Banku Polskiego.

O pozycji PKO Banku Polskiego w rankingu Top Marka zdecydowała wartość siły marki oszacowana na podstawie liczby publikacji (większa o ponad 300 tys. od liczby publikacji drugiego w zestawieniu banku), skuteczności dotarcia do odbiorcy oraz jakości komunikacji. W 14. edycji badania Top Marka przeanalizowano niemal 540 tys. publikacji dotyczących PKO Banku Polskiego. Najwięcej, bo ponad 58 proc. pojawiło się w social mediach, a 39 proc. na portalach internetowych. Wśród tematów dominowały te związane z cyfryzacją, w tym przekroczenie liczby 5 mln aktywnych aplikacji IKO, czy wprowadzenie na rynek Automarketu. Ponad połowę analizowanych wzmianek w mediach stanowiły materiały poświęcone bankowi jako sponsorowi kultury i sportu. Cytowano też analizy ekspertów banku dotyczące m.in. trendów rynkowych. Komentarze gospodarcze Piotra Bujaka, głównego ekonomisty banku pojawiły się w mediach ponad 2,5 tys. razy.
Top Marka to największe badanie medialne w Polsce realizowane przez magazyn „Press” oraz Press-Service Monitoring Mediów. W tegorocznej edycji przeanalizowano ponad 108 mln publikacji prasowych, internetowych i postów w social mediach, od 1 lipca 2020 roku do 30 czerwca br. Ranking Top Marka obejmuje 500 marek z 50 branż sklasyfikowanych pod względem ich medialnej siły.

źródło: PKO Bank Polski

Dodaj komentarz